dinsdag 1 maart 2016

Communicatie 2.0

Communiceren is makkelijk, iedereen doet het in meer of mindere mate maar goed communiceren als bedrijf houdt al wat meer in. Daarom dat er ook opleidingen voor bestaan waar je de voorwaarden krijgt aangeleerd van het onderhouden van een dialoog naar je "klanten" toe.

Of je kan het ook op de proefondervindelijke manier doen maar dat merk je dan aan een paar kleinigheden. Verschil moet er zijn:

Aan de ene kant heb je een instantie met een duidelijk communicatie beleid en aan de andere kant één dat zijn teentjes nat maakt in het grootste communicatie kanaal van moderne tijden en denkt dat daarmee de kous af is.

Een antwoord op een tweet met wat losse informatie over iets wat me al een tijdje dwars zit aan niemand in het bijzonder gericht (maar wel met de hashtag #riolink) en daar dan luttele uren laten een relevant antwoord op krijgen van het bedrijf dat zich hier verantwoordelijk voor voelt is een voorbeeld van een organisatie dat actief bezig is met communiceren.



Niet dat ik helemaal gelukkig ben met dat antwoord want waarom je een dubbelrichting voet- en fietspad gedurende meer dan een maand moet blokkeren vanwege een akkefietje rond ondergronds verantwoordelijkheden is geen voorbeeld van minderhinder. Je kan dan evengoed de boel terug dichtgooien en later nog eens opgraven denk ik dan?

Daartegenover een antwoord na enkele weken over een situatie die duidelijk omschreven is met locatie en tijd en dan nog rechtstreeks gericht aan de bevoegde instantie(s).


Als je dan een antwoord krijgt dat markeringen pas in het voorjaar terug geschilderd kunnen worden vanwege het weer dan komt dat nog aannemelijk over. Ware het niet dat het overduidelijk is dat de vakken pas recentelijk herschilderd zijn. De buitenste lijnen dan toch want blijkbaar zijn enkel de binnenste schuine markeringen onderhevig aan slijtage? Je zou eventueel kunnen denken dat het de bedoeling was om hier parkeervakken van te maken?

Men kan kan ook andere maatregelen nemen om te voorkomen dat hier nog geparkeerd wordt, waar het volgens de verkeerscode overduidelijk niet toegelaten is, maar ook dat is blijkbaar nog niet gelukt gedurende de 3 maanden na mijn 1e melding van deze situatie.

Vervolgens stel ik dan vast dat nog maar een paar weken geleden de Osystraat en Rooseveltplaats volledig heraangelegd zijn geweest inclusief markeringen, strepen, letters en fietspad. Want daar heerst een microklimaat waardoor verf wel kan gebruikt worden in putje winter?



Dat is dus miscommunicatie. Want daar sta je dan met je broek op de enkels. Gezwam proberen te verkopen op het meest openbare kanaal is dik gebuisd voor communicatie 2.0

Terug aan jou, Stad Antwerpen. Ben benieuwd.

met vriendelijke groeten,

je eeuwig behulpzame bicyclerende burger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten