zaterdag 9 januari 2016

Voornemens voor 2016

Misschien is het binnenkort niet meer nodig als Twitter langere berichten toelaat maar tot die dag is het de bedoeling wat meer uitleg te geven bij de zaken die ik meld.

Na 9 maanden posten van afbeeldingen en video van zaken die volgens mij eigenlijk niet zouden mogen kunnen in het verkeer moet ik vaststellen dat er weinig tot geen reacties zijn.
Noch van de bevoegde instanties maar evengoed van het publiek.

Dit is waarschijnlijk te wijten aan een aantal zaken. Zo post ik niet op de populaire sociale netwerken.
Facebook heeft namelijk een beleid waardoor je geen 2e account mag hebben zelfs al heb je je identiteit bewezen. Als dat het beleid is kan je dit wel omzeilen maar dat gaat dan net zo lang goed tot je tegen de lamp loopt waarna al je werk onherroepelijk verloren gaat zoals ik dus de eerste keer heb mogen meemaken ondanks al mijn pogingen me alsnog in regel te stellen.

Andere netwerken "misbruik" ik dan liever niet met zaken die eigenlijk niet passen in het karakter van die gemeenschap. Instagram behoud ik liever voor creatieve afbeeldingen zoals met die bordjes van de befaamde prutscampagne van 't stad.

Het scheiden van mijn persoonlijke account en Fietsperikelen.Antwerpen doe ik niet enkel om anoniem te blijven maar ook uit praktische overwegingen zoals het verlenen van toegang aan andere personen die willen bijdragen aan dit kanaal.

Initieel was het eigenlijk ook niet de bedoeling om er een publieke klaagmuur van te maken maar eerder de betrokken partijen alsook de bevoegde instanties op een snelle en handige manier te bereiken. Daarom dat ik niet echt een vooropgesteld plan heb/had om een groot publiek te bereiken.

Het artikel in de Gazet van Antwerpen was dan ook een welkome opsteker.

Aangezien vele instanties eindelijk schoorvoetend hun eerste stapjes durven zetten op allerlei sociale netwerken ben ik mee overgestapt. Waar ik vroeger dus net dezelfde zaken op allerlei meldpunten doorgaf doe ik dit nu hoofdzakelijk via Twitter. Niet alleen is dit gewoonweg handiger maar het geeft net ietsje meer bekendheid en dus publieke druk om ook echt iets te doen met die meldingen. Althans hoopte ik dat toch en voor sommige zaken is dat idd het geval.

Hilarisch is het dan dat je na 9 maanden van bijna dagelijkse tweets doorverwezen wordt naar diezelfde archaïsche meldpunt kanalen. Aangezien ik daar al bijna 10 jaar ervaring mee heb kan ik gerust zeggen dat dit géén vooruitgang is. Niet alleen krijg je bijna nooit meer dan een betekenisloos automatisch antwoord met geen enkele referentie of link naar je melding waardoor het onmogelijk is om deze op te volgen maar in bijna 80 percent van de gevallen zijn die gemelde problemen na meer dan 10 jaar nog altijd niet verholpen.

Je zou dan kunnen denken dat het over onnozeliteiten ging/gaat maar dan is dat ook het geval met de zaken die ik nu meld. Het gaat dus over krak dezelfde waarnemingen in het verkeer maar ook over de toestand van de infrastructuur. Uiteraard zijn die meestal beperkt tot voet- en fietspaden, aangezien dat nu eenmaal het gedeelte van de weg is dat ik nodig heb om me te verplaatsen.

Tot dusver mijn eerste poging om wat meer context te geven aan wat ik uitspook onder mijn alias Fietsperikelen.Antwerpen.

een gezond en veilig 2016 gewenst 

PS: spijtig genoeg zal dit NIET het geval zijn voor een 60.000 Belgen en ook ineens het laatste jaar zijn voor een kleine 800 mensen volgens IBRS.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten